اهمیتی ندارد که چه سن و سالی دارید. استفاده از دستگاه ماساژ برای همه سنین می تواند کاربردی .و مناسب باشد. بسیاری از گرفتگی عضلات، دردهای مفصلی، خشکی و خمیدگی بدن به دلیل گردش نامناسب خون و نرسیدن گرمای لازم می باشد. به همین خاطر است که از دیرباز انواع و اقسام روش های ماساژ سنتی و مدرن همچون ماساژ تایلندی بوجود آمده اند. از گذشته که در حمام های عمومی انواع روش ها را برای رفع گرفتگی عضلات استفاده می کردند تا جدیدترین و متنوع ترین متد ماساژ در دنیا که به اسم های گوناگون و روش های مختلف انجام می شود.

روش کار دستگاه ماساژور

دستگاه ماساژور شبیه سازی حرکات ماساژ است که می تواند با ویبره و حرارتی که تولید می کند کاری مشابه ماساژور ها را برای بدن انجام دهد. شما می توانی دبا خرید ماساژور دلفینی بدون اینکه نیاز به شخص دیگری داشته باشید تمام قسمت های بدن حتی پشت را نیز ماساژ دهید.

دستگاه ماساژور با استفاده از نیروی برق، مستقیم به پریز وصل می شوند و یا با استفاده از باتری های قلمی کار می کنند. برخی از دستگاه های ماساژ شارژی هستند و شما می توانید در خارج از منزل، مسافرت نیز همراه خود داشته باشید و از آن استفاده کنید. 

ماساژور ها علاوه بر اینکه خونرسانی را بهبود می بخشد، باعث رفع گرتفگی عضالت نیز می شوند. بسیاری از افرادی که دچار درد پا، آرتروز و دردهای مفصلی هستند می توانند با استفاده از این دستگاه علاوه بر اینکه دردهای خود را بهبود بخشند باعث تقویت عضلات پا شده و به مرور از دردها کم کنند.

انواع دستگاه ماساژور

همچنین انواع دستگاه ماساژ همچون ماساژور پا، ماساژور صورت و ماساژور کف پا نیز وجود دارد هرکدام با نوع طراحی خاص خود می توانند کاربردی باشند. بسته به این که کدام قسمت از بدن شما بیشتر در معرض آسیب و گرفتگی قرار دارد می توانید از بهترین نوع ماساژور استفاده کنید.

اغلب ورزشکاران و افرادی که ساعات زیادی را مجبور هستند بایستند و یا راه بروند از ماساژور پا و ماساژور کف پا استفاده می کنند. افرادی که فعالیت بدنی بیشتری دارند و بصورت فیزیکی کار می کنند شاید بیشتر در ناحیه کتف و بازو دچار درد و گرفتگی شوند.